środa, 29 stycznia 2014

Depilacja IPL - czy jest skuteczna? Sąd ostateczny fotodepilacji IPL.

Depilacja to temat, o którym chyba wiem już wszystko! Uwielbiam mieć gładkie ciało, a z drugiej strony nie wyobrażam sobie codziennych zabaw z maszynką do golenia. Jeżeli masz tak samo jak ja to pewnie również przemogłaś swój strach przed depilacją woskiem i szukasz dalej lepszych rozwiązań. Pod koniec 2011 roku zdecydowałam się rozpocząć definitywną walkę z włoskami i pozbyć się ich raz na zawsze. Skusiłam się na tak wszędzie reklamowaną trwałą depilację IPL, która do tej pory błędnie jest nazywana "bezbolesną i laserową". Prawidłowym natomiast określeniem IPL jest "fotodepilacja", czyli depilacja "światłem" z ang. Intense Pulsed Light, a odczucia bólowe są indywidualne, ale na pewno nie można powiedzieć, że są żadne.
źródło: google.pl
Na terapię usuwania włosków wybrałam sieć salonów No+vello, która ze wszystkich dostępnych w tamtym czasie salonów miał najlepsze opinie, a depilacji poddałam obszar bikini (dokładniej bikini brazylijskie - całościowe z zostawionym paseczkiem na łonie). Depilacja woskiem bikini zawsze kończyła się w moim przypadku problem wrastających włosków, co nie wyglądało estetycznie ani nie dawało poczucia komfortu.
No+vello na dzień dobry oceniono mój przypadek jako idealny do zabiegów. Nie brałam żadnych suplementów diety, nie zażywałam tabletek antykoncepcyjnych, wyniki badań hormonów były wzorowe, nie cierpiałam na żadne choroby, a odcień mojej skóry i włosów był podręcznikowy. Nic tylko się depilować i cieszyć gładką skórą!

Jaki jest efekt po ponad 2 latach od zakończenia serii zabiegów IPL na okolicę bikini?

Niemalże, żaden...
Zabiegów ostatecznie było 15, przy czym mogłoby ich być kolejne 20, gdyby nie skończyła mi się cierpliwość oczekiwania na efekty. Obiecywano, że włosków z każdym zabiegiem będzie odrastało mniej aż kolejne zabiegi nie będą w ogóle potrzebne. Byłam zła na samą siebie, że zamiast pójść na prawdziwy laser zaczęłam zabawę z tym substytutem wosku. Odważyłam się nawet zakwestionować skuteczność działania IPL w No+vello. Złożyłam oficjalną reklamację i odbyłam rozmowę z właścicielem salonu. Personel wykonywał zabiegi prawidłowo. Sama nie miałam co do tego żadnych wątpliwości. Reklamacji poddałam fakt wprowadzenia mnie błąd przez personel, który twierdził, że IPL jest skuteczny i ocenił mój przypadek jako wzorowy. W ramach udobruchania niezadowolonej klientki otrzymałam jeszcze 3 zabiegi gratis, aby przekonać się, że metoda jest skuteczna TYLKO ja jestem wyjątkową klientką, dla której widocznie potrzeba wykonać więcej zabiegów. Skorzystałam z oferty załagodzenia konfliktu, ale efekt nadal był taki sam i zakończyłam zabawę z depilacją IPL. Na tamten dzień w mojej ocenie ta ogromna liczba zabiegów pozwoliła mi utracić maksymalnie 20-30 % całego owłosienia, gdzie obiecywano wyniki na poziomie 80%.

IPL - substytut depilacji woskiem

Określenie metody IPL jako "substytut depilacji woskiem" jest najtrafniejsze. Depilacja woskiem miękkim bikini to koszt ok. 50 zł. Tutaj przy depilacji IPL wykonywanej co ok. 2 miesiące zapłacimy ok. 100 zł co daje nam identyczny koszt.
Włoski mimo wszystko regularnie odrastały co miesiąc - półtora - czasami dwóch (w przypadku depilacji woskiem odrastały po 3-4 tygodniach). Nie były tak samo mocne i ciemne jak dawniej, ale nie dało się pominąć faktu, że regularnie odrastały. Były siankowate, cienkie i znacznie jaśniejsze, ale nadal wyjście od czasu do czasu na basen bez "podgolenia"  był dość ryzykownym pomysłem.
Co by nie mówić, DUŻYM PLUSEM depilacji IPL był totalny brak wrastających włosków. To była dla mnie i mojej skóry naprawdę OGROMNA ulga, ale określenie IPL jako depilacji skutecznej i trwałej jest bujdą na resorach.
Dziewczyny na forach piszą, że jest skuteczna, ale swoją opinię opierają na 2-3 zabiegach. Również na początku mojej przygody wydawało mi się, że tak rzeczywiście jest. Że działa, że będzie dobrze. Ale gdy ilość zabiegów rosła, a włosy nie przestawały odrastać był to dla mnie wyraźny znak, że czas przestać się oszukiwać. Teraz po ponad 2 latach od zakończenia depilacji nadal muszę korzystać z depilacji woskiem. Depilowane IPL włoski odrosły, wzmocniły się i pociemniały. Efekt depilacji również się "cofnął" i teraz określiłabym, że dzięki niemu pozbyłam się definitywnie ok. 10%, a nie 20-30% jak miałam wrażenie tuż po zakończeniu serii.

IPL - bezpieczna depilacja laserowa w domu

źródło: google.pl
Niska skuteczność IPL została niechcący również potwierdzona przez producentów "laserów" do samodzielnej depilacji IPL w domu. Gdyby metoda IPL była metodą głęboko ingerującą we włosa (czyli skuteczną), gdyby była w jakiś sposób skomplikowana i wymagająca obsługi przez osoby z wykształceniem medycznym takie urządzenia NIGDY nie byłyby dostępne ot tak dla pierwszej lepszej pani Kowalskiej w hipermarkecie. W domu możemy depilację takim urządzeniem wykonywać sobie sami latami i nic nam się nie stanie ;) Efekt będzie identyczny jak w salonie wykonującym depilację IPL. Oczywiście zakładając, że postępujemy zgodnie z instrukcją takiego urządzenia i nie zwiększamy samodzielnie częstotliwości wykonywanych zabiegów oraz dbamy o skórę zgodnie z instrukcją!

Czy istnieje zatem skuteczny sposób na trwałe usunięcie owłosienia?

Długo szukałam odpowiedzi na to pytanie. Bałam się znowu umoczyć ciężkie pieniądze w kolejną "trwałą" depilację. Po półtora roku zaryzykowałam. Rozpoczęłam serię zabiegów depilacji laserem diodowym na okolicę pach. Myślę, że lada moment będę mogła Wam przedstawić jej efekty, które są naprawdę interesujące. Póki co zdecydowanie odradzam rozpoczynanie depilacji IPL, jeżeli liczycie na trwałą depilację. Natomiast gorąco polecam metodę IPL tym, którzy bardzo cierpią z powodu wrastających włosków, a nie mogą sobie ze względów finansowych pozwolić na depilację laserową z prawdziwego zdarzenia. Gwarantuję, że przy takich samych pieniądzach wydanych na depilację woskiem, depilacja IPL uwolni Was od problemu wrastających włosków.

Dla niedowiarków i dalszych zwolenników twierdzących, że IPL jest skuteczny i trwały pozostawiam filmik, który bardzo ładnie obrazuje i wyjaśnia, dlaczego IPL jest nieskuteczny w przeciwieństwie do depilacji laserowej. Film przedstawia różnice w działaniu obu tych metod.



Dla osób zainteresowanych moimi relacjami z zabiegów IPL w No+vello pozostawiam linki do moich dawnych postów:
Fotodepilacja w gabinetach No+vello (Nomasvello) cz. 1 - pierwsza wizyta
Fotodepilacja w gabinetach No+vello (Nomasvello) cz. 2 - kolejne wizyty

Mam nadzieję, że moja opinia pomoże części z Was podjąć odpowiednie kroki ku gładkiemu ciału :)

Vera

19 komentarzy:

  1. wszystko się zgadza - ja ostatnio w gabinecie mojej dermatolog kręciłam filmik o depilacji LASEROWEJ i pani doktor powiedziała że te IPL i depilacja w gabinetach kosmetycznych to jest pic na wodę fotomontaż - trwałe efekty daje wyłącznie laser a do tego trzeba i tak miec predyspozycji - jasną cerę a ciemne włosy :) bedzie filmik niedługo u mnie na blogu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jakoś w przyszłym tygodniu go wrzucę bo muszę napisać jeszcze jakiś konstruktywny test ale akurat nie ja byłam pacjentką - własnie mój fototyp skóry nie nadaje się do laserowej depilacji - mam jasną skórę ale i jasne delikatne owłosienie :) pani doktor okresliła idealną pacjentkę "Królewna Śnieżka"

      Usuń
    2. Będę niecierpliwie oczekiwać :) Ja co prawda Królewną Śnieżką nie jestem, ale również bardzo daleko mi do Jenifer Lopez ;) Za jakiś czas przedstawię swoje zdanie na temat "prawdziwego" lasera :)

      Usuń
  2. Szkoda, tyle kasy w błoto:/ Pisałam niedawno pracę zaliczeniową o metodach epilacji, w większości publikacji były zaledwie jakieś wzmianki o IPL, oczywiście - nic o zerowej skuteczności, ale domyślałam się, że to nic ciekawego...

    OdpowiedzUsuń
  3. czyli już wiem, że nawet nie mam co się porywać na IPL, cóż może trzeba zacząć składać kasę na ten prawdziwy laser jeśli jest skuteczny :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Miałam kilka zabiegów IPL i zgadzam się z Tobą w 100%. Owszem, po pierwszych 2-3 zabiegach efekty są widoczne i zadowalające. Niestety im dalej w las tym ciemniej i po 6-8 zabiegach efekty są niemal identyczne jak na początku. A z czasem włosy odrastają identyczne jak przed ich rozpoczęciem. Nie polecam.

    OdpowiedzUsuń
  5. tak myślałam :) dlatego póki co korzysztam z wosku albo pasty cukrowej a kiedyś zaoszczędzę na prawdziwy laser i pozbędę się tych włosków! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja niestety mam za jasne włosy, ale moja koleżanka używa domowego IPL i jest zadowolona, tylko z tego co wiem, to nigdy nie liczyła na usunięcie włosów raz na zawsze (swoją drogą dla mnie to mit jakiś) myslę, że czarny PR zrobiły właśnie gabinety, które reklamowały IPL jako laser a przecież wiadomo, że to inna metoda (ale z woskiem też bym nie porównywała)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. sama bym chciala takie cacko zeby moc samemu korzystac w domu :) wtedy niepotrzebne zadne salony gabinety i inne zabawy :D

      Usuń
  7. Byłam na co najmniej kilkudziesięciu zabiegach na IPL, więc też wiem co nieco z doświadczenia... Tyle, że ja stosowałam na różne części ciała... najgorzej w tym temacie wypadło właśnie bikini, prawie brak rezultatów, natomiast z rezultatu na nogach jestem bardzo zadowolona. Testowałam różne gabinety, ale po No-vello miałam najlepsze rezultaty i głowice, przy których nie musieli smarować ciała żelem chłodzącym. Więc nie przekreślałabym tej metody, bo np. u mnie zadziałała, ale akurat nie na bikini... ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. A ja IFl na razie sobie podaruję. Dalej inwestuję w depilatory :)

    OdpowiedzUsuń
  9. A ja mimo, że jestem facetem, zafundowałem sobie depilację laserową klatki piersiowej w Laser Glamour w Łodzi. Po wizycie w http://www.laserglamour.pl/index.php/homepage.html moja dziewczyna znacznie cześciej się przytula i ogólnie, jakoś tak bardziej estetycznie się czuję.:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Mam ten sam problem co Ty. Od prawie 3 lat chodzę na wosk nóg i niestety w partach łydek strznie wrastają mi włoski. Skóra jest tam w kropkach i w fazie wyrastania włosu jest to bardzo nieprzyjemne uczucie... Zamierzam kupić właśnie sobie laser, wiem też, że nie usunę tym owłosienia na zawsze (miałam w gabinecie serię 6 zabiegów na bikini, włosy nie wyraztały kiedy zabiegi były robione, ale potem wszystko wróciło). Chodzi mi tylko o to, żeby włoski mi nie wrastały, no a przy okazji, żeby rzadziej je usuwać. Bardzo prosze powiedzieć jak najlepiej działać aby włosy nie wrastały przy użyciu laseru IPL.
    Ciesze się, że znalazłam Twój post :)

    http://www.lefffka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Olu, jeśli będziesz stosowała fotodepilację IPL zgodnie z zaleceniami producenta i na czas jego stosowania zaprzestaniesz depilacji woskiem to włoski nie będą się wrastały. Ważne jest, aby zrezygnować z depilacji woskiem jeżeli już będziesz stosować IPL.

    OdpowiedzUsuń
  12. Dziękuję za odpowiedź! Jest jakaś szansa :)!

    OdpowiedzUsuń
  13. Dzięki za info- pomogło mi podjąć decyzję :-) Już wiem, że szkoda kasy

    OdpowiedzUsuń
  14. Jeżeli szukasz trwałych efektów to niestety IPLem ich nie osiągniesz...

    OdpowiedzUsuń
  15. Witam wszędzie szukam informacji co trwale usunie owłosienie i widzę że jednak pozostanie mi wypróbować laser. Macie jakiś sprawdzony sprzęt? A może jakiś gabinet w Poznaniu?
    Pozdrawiam i liczę na pomoc.

    OdpowiedzUsuń
  16. Nie zgadzam się z Wami IPL usuwa włosy na stałe, nie mam włosów pod pachami od ponad 5 lat, IPL działa tylko u nas w kraju nikt nie ma porządnego sprzętu.

    OdpowiedzUsuń