czwartek, 5 kwietnia 2012

Zmywanie lakieru hybrydowego w domu


Jak zmyć lakier hybrydowy w domu? To pytanie nurtowało mnie od kiedy wróciłam do domu jako szczęśliwa posiadaczka manicure hybrydowego. Na początku wydawało mi się to niemożliwe - przecież trzeba mieć jakiś specjalny "płyn" do usuwania lakieru hybrydowego. Później myślałam, że jest to nieopłacalne - w salonach usługa zmywania lakieru hybrydowego to koszt ok. 15 zł, a w niektórych salonach nawet 30 zł! Moje wnioski wynikały z braku wiedzy w tym zakresie. Opierałam się tylko na cennikach w salonach kosmetycznych i na informacjach otrzymanych od kosmetyczek, które jak wiadomo nie będą zdradzały informacji jak wykonać drobny zabieg samodzielnie w domu. Wystarczyło przeszukać dobrze internet, wypróbować znalezione rady i wybrać dla siebie najlepszy sposób na usunięcie lakieru :) Wydaje mi się, że jeżeli nie należymy do grupy ludzi z tzw. dwiema lewymi rękami to z powodzeniem możemy zrobić to same. Okazuje się, że koszt samodzielnego zmycia lakieru hybrydowego jest niewielki w porównaniu do ceny zabiegu oferowanego w salonie.

Jedynie co nam będzie potrzebne:
  • aceton (buteleczka 100 ml to koszt ok.9 zł) lub zmywacz do paznokci z acetonem (buteleczka 50 ml to koszt ok.2 zł)
  • drewniany patyczek do odsuwania skórek (opakowanie 5 szt. patyczków to koszt ok. 3,50 zł - z powodzeniem możemy korzystać z 1 patyczka drewniany patyczek wielokrotnie przy usuwaniu lakieru hybrydowego)
  • oliwka (dowolna)

Opcjonalnie (w zależności od wybranej metody usuwania lakieru)
  • 5 płatków kosmetycznych
  • kawałek folii aluminiowej
  • porcelanowa miseczka

Lakier hybrydowy pod wpływem kontaktu z acetonem zaczyna się kruszyć i robić miękki. Taki rozpulchniony lakier z powodzeniem delikatnie zdrapujemy z płytki paznokcia. Cała filozofia!
A teraz szczegóły:
Wybierając zmywanie lakieru zmywaczem do paznokci z acetonem usuwanie może być troszkę wolniejsze, ale zmywałam swój lakier zmywaczem z acetonem i wiem, że jest to również możliwe ;) Jeśli jednak zależy nam na szybkim jego usunięciu - sięgnijmy po aceton. Weźmy jednak pod uwagę, że będzie on mniej korzystnie wpływał na nasze paznokcie. Substancja ta odwadnia je, wysusza, sprawia, że mogą stać się łamliwe. Aceton kosmetyczny można kupić na stanowisku NeoNail w Magnolii lub w Factory Outlet albo w hurtowniach kosmetycznych np. w Vanity na ul.Szwedzkiej 15B (www.vanitysklep.pl)
Są dwa sposoby usunięcia lakieru hybrydowego:
  1. Namaczanie paznokci w acetonie poprzez zanurzenie bezpośrednio palców w miseczce z acetonem.
  2. Nałożenie acetonu na paznokcie za pomocą płatków kosmetycznych.

Osobiście preferuję drugi sposób usuwania lakieru hybrydowego - jest on również praktykowany w salonach kosmetycznych. Oczywiście przedstawię oba sposoby.

Sposób 1

  1. Do porcelanowej miseczki wlewamy taką ilość acetonu, która pozwoli nam zanurzyć końce palców tak, aby całkowicie zanurzyć paznokcie w substancji.
  2. Skórki wokół paznokci pokrywamy cienką warstwą oliwki - pomoże to zabezpieczyć skórę przed właściwościami wysuszającymi acetonu.
  3. Zanurzamy palce w acetonie na 10 min. Możemy przykryć dłoń i miseczkę niewielkim ręczniczkiem, w celu ograniczenia wydzielania ostrego zapachu substancji po całym mieszkaniu.
  4. Po 10 min wyciągamy palce. Lakier powinien oddzielić się od paznokci.
  5. Zeskrobujemy delikatnie drewnianym patyczkiem pozostały lakier z paznokci.
  6. Zabieg powtarzamy dla drugiej dłoni w tej samej miseczce bez "zmiany" acetonu.
  7. Na koniec myjemy ręce i nawilżamy dłonie kremem.

Sposób 2

  1. 5 płatków kosmetycznych przecinamy nożyczkami na pół, otrzymując pół-księżyce.
  2. Folie aluminiową rwiemy na paski. Będziemy takim paskiem owijać każdy paznokieć. Paski powinny mieć mniej więcej wymiary ok. 5 cm x 8 cm.
  3. Bierzemy jeden pół-księżyc płatka kosmetycznego i nasączamy go w acetonie lub zmywaczu.
  4. Nasączoną stroną przykładamy płatek do paznokcia.
  5. Owijamy folią aluminiową końcówkę palca, dociskając płatek do paznokcia. Tak, aby zrobił nam się taki czepek.
  6. Postępujemy tak ze wszystkimi pozostałymi paznokciami. Gdy wszystkie paznokcie będą już owinięte czekamy ok. 10-12 min.
  7. Po odpowiednim czasie zdejmujemy folię i płatek cały czas dociskając płatek do paznokcia. Musimy go zsunąć z palca przy okazji zabierając resztki lakieru.
  8. Pozostałości lakieru delikatnie usuwamy drewnianym patyczkiem.
  9. Na koniec myjemy ręce i nawilżamy dłonie kremem.

Poniżej dołączam link you tube - filmik idealnie obrazujący wykonanie drugiego sposób usunięcia lakieru hybrydowego w domu :)
Drugi sposób jest trochę dłuższy, ale delikatniejszy dla naszych palców, które mają niewielki kontakt z acetonem, ponieważ nasączony płatek ma kontakt głównie z paznokciem, a nie skórą palców. Niestety może się okazać, że żaden z przedstawionych sposobów nie będzie skuteczny w zmyciu lakieru hybrydowego. Powodzenie zależy od marki użytych lakierów. W zdecydowanej większości zabieg zakończy się sukcesem. Jednak mnie samej zdarzyło się, że w jednym z salonów użyto takich lakierów, których nic nie ruszało. Zrezygnowana zdecydowałam się zadzwonić po poradę do Pani, która wykonywała mi manicure. Niestety w odpowiedzi usłyszałam, że Pani ma również problemy ze "standardowym" zmyciem lakieru i ona praktykuje spiłowywanie lakieru pilnikiem i to jest jedyna rada jaką może mi dać... Brrr....
Ostatecznie zastosowałam swój drugi sposób połączony ze spiłowywaniem lakieru. Jakoś dałam radę ;)

Pamiętaj!

Jeśli nie czujesz się na siłach, aby samodzielnie usunąć lakier hybrydowy z paznokci - umów się na zabieg do swojej kosmetyczki. W takiej sytuacji nie ryzykuj ;)
pozdrawiam serdecznie,
Vera

2 komentarze:

  1. Właśnie zdjęłam swoją hybrydę, sposobem drugim. Miałam ją zrobioną marką OPI gelcolor. Do usunięcia kupiłam zmywacz OPI, 35zł w Douglasie. Schodzi rewelacyjnie po 20 minutach w kokoniku. Swoją drogą polecam ten zmywacz. Szybciutko usuwa ciemny lakier, za jednym pociągnięciem.

    OdpowiedzUsuń
  2. :lol: Ja preferuję 2 sposób, jest mniej inwazyjny. Można też delikatnie spiłować warstwę lakieru - jednak trzeba to zrobić umiejętnie by nie uszkodzić płytki paznokcia.

    OdpowiedzUsuń