wtorek, 1 maja 2012

Strona internetowa Salonu Kosmetycznego


Niestety, a może i stety, Salon Kosmetyczny, Klinka czy Gabinet Piękności nie będzie tak dobrze funkcjonował i pozyskiwał nowych klientów, jeśli nie będzie posiadał własnej strony internetowej. W dobie nowoczesnych technologii internetowych strona internetowa jest niezbędnym elementem w tym biznesie. Mało kto pokusi się o telefon do gabinetu kosmetycznego w celu zebrania informacji o jego ofercie i cenniku. Bezpośrednie dzwonienie do Salonu Kosmetycznego w takiej sytuacji ma wiele wad. Ale dwie są kluczowe:

Po pierwsze: czas

Czas to odwieczny problem każdego z nas. Myślę, że brak czasu można spokojnie uznać za chorobę cywilizacyjną. Nie znam nikogo, kto by twierdził, że ma za dużo czasu i nie wie co z nim robić. Salony Kosmetyczne czy inne miejsca użyteczności publicznej mają to do siebie, że są czynne w określonych godzinach. W sumie nie jest to nic odkrywczego, ale bardzo często zdarza się tak, że nie mając czasu w ciągu dnia zapominamy o wykonaniu telefonu do Gabinetu Kosmetycznego, żeby umówić się na wizytę, a co dopiero dzwonić, by poznać jedynie ich ofertę i cennik. Dlatego takie informacje muszą znaleźć się na stronie internetowej salonu kosmetycznego, aby móc o dowolnej porze ją odwiedzić i w spokoju wybrać dla siebie odpowiedni zabieg.

Po drugie: koszty

Niestety póki co nie doczekaliśmy się jeszcze czasów, w których rozmowy telefoniczne są wykonywane za darmo. A wyobraźmy sobie potrzebę dzwonienia do kilku salonów i zebrania tuzina informacji... Teraz to wszystko zapiszmy lub zapamiętajmy... Można się łatwo pogubić, co w jakim salonie jest oferowane i w jakiej cenie. Nie dość, że przy rozmowie telefonicznej dochodzą nam dodatkowe koszty to znowu zahaczamy o problem czasu...

Ok - jeśli już sobie uzmysłowimy, że strona internetowa jest niezbędnym elementem Salonu Kosmetycznego - jaka ona powinna być?

Bez względu na to, czy strona internetowa prezentuje Salon Kosmetyczny, Klinikę Medyczną czy firmę budowlaną albo transportową - strona musi być czytelna i przejrzysta. Bardzo częstym motywem spotykanym na witrynach internetowych gabinetów kosmetycznych są animacje Flash. Najczęściej taka animacja stanowi intro reklamujące salon. Często też animacja jest wykorzystywana w elementach menu. Takie animacje Flash bardzo ładnie się prezentują na stronach. Są zazwyczaj bogato zdobione, starannie wykonane, ale.... niezwykle irytujące, jeśli są nieodpowiednio zastosowane.
Podstawowym błędem jest wykonywanie całej strony we Flashu. Nie dość, że użytkownik jest zmuszany czekać aż animacja się załaduje, to ogólnie takie strony działają wolno. Ponadto, oglądanie strony internetowej w telefonach komórkowych może okazać się niemożliwe, jeśli wykonana jest w całości w technologii Flash.
Nie oznacza to, że powinniśmy całkowicie zrezygnować z animacji Flash na stronie internetowej Salonu Kosmetycznego! Jeśli chcemy, aby strona nie była nudna dodajmy drobne elementy Flasha, które nie będą wpływały na jej szybkość działania i sposób prezentacji w telefonach komórkowych, np. delikatna animacja w banerach, logo salonu kosmetycznego. Zrezygnujmy natomiast z intro lub animowanego menu.

Zawartość strony internetowej Salonu Kosmetycznego

OFERTA

Oferta Salonu Kosmetycznego to podstawa. Na stronie internetowej powinien znaleźć się odpowiednio posegregowany wykaz zabiegów dostępnych w Salonie Kosmetycznym. Sam spis zazwyczaj nam - klientom Salonów kosmetycznych - nie wystarcza. Zabiegi o nazwach typu "Ocean spokoju" lub "Naturalne wzmocnienie" praktycznie nic nam nie mówi. Dlatego obowiązkowo powinny na stronie internetowej być umieszczone opisy poszczególnych zabiegów. Nie tylko co on daje, ale również w jaki sposób będzie przebiegał oraz ile czasu będzie trwał. Dobrze jest umieścić opis nawet manicure, ponieważ manicure może przebiegać i wyglądać różnie w zależności od praktyk stosowanych w Salonach i Gabinetach Piękności.

CENNIK

Cennik to również kluczowa sprawa na stronie internetowej. Sama osobiście bardzo często porównuję ceny zabiegów, zanim zdecyduję się na wybór konkretnego salonu kosmetycznego. Zwłaszcza, gdy znam kilka sprawdzonych miejsc i godnych polecenia miejsc - wtedy kolejnym kryterium staje się cena.

KONTAKT

Jeżeli na stronie internetowej nie ma zamieszczonych informacji dających możliwości kontaktu z salonem - to taka strona jest totalnie bezsensu. Koniecznie zamieśćmy pełen adres Salonu Kosmetycznego, numery telefonów. Zawsze są mile widziane wskazówki dojazdu samochodem lub komunikacją miejską. Warto też poinformować klientów o najbliższym parkingu, tak aby nie musieli się martwić zaparkowaniem samochodu.
Również wygodną sprawą jest możliwość kontaktu z Salonem Kosmetycznym poprzez formularz kontaktowy lub e-mail. Jeśli już jako Salon decydujemy się na możliwość kontaktowania się z klientami drogą elektroniczną to o taki kontakt dbajmy. Na maila odpowiadajmy najszybciej jak to tylko możliwe. Najlepiej, aby klient w ciągu kilku godzin od wysłania mailowego zapytania otrzymał od Salonu odpowiedź. Odpowiadanie po kilku dniach jest kompletnie bez sensu. Ze swojego doświadczenia mogę tylko stwierdzić, że wiele Salonów w ogólnie nie odpowiada na zapytania mailowe albo odpisuje po kilku dniach, gdy sprawa już jest dla mnie (jako klienta) nieaktualna. Jeżeli wiemy, że nie damy rady tak szybko odpisywać na maile klientów to najlepiej będzie nie dawać klientom takiej możliwość, bo możemy go stracić. A jeżeli nie chcemy ciągle wisieć na skrzynce mailowej i czekać na zgłoszenia, postarajmy się o włączenie powiadomień SMS. Działa to tak, że w chwili otrzymania maila na skrzynkę, Salon kosmetyczny otrzymuje SMS z informacją o nowej wiadomości.

REZERWACJA WIZYT ON-LINE

Rezerwacja wizyt on-line na różnych stronach internetowych Salonów Kosmetycznych jest rozwiązywana na różne sposoby. Najlepiej działającym prezentuje się rezerwacja dokonywana na stronach Studio Depilacji i kosmetyki Easy Waxing we Wrocławiu. Nie jest to żaden skomplikowany mechanizm, a bardzo dobrze działa. Mamy zwykły formularz kontaktowy, który zawiera dodatkowe pola tj. imię kosmetyczki, do której chcemy się umówić z możliwością wybrania, że nie ma to dla nas znaczenia kto będzie wykonywał zabieg, preferowane przez nas daty i godziny wykonanego zabiegu (podajemy kilka dla pewności, że któraś będzie odpowiednia i dla nas i dla Salonu) oraz oczywiście rodzaj zabiegu. I wysyłamy zgłoszenie. W odpowiedzi, po stosunkowo krótkim czasie (czasami nawet minucie!), klient otrzymuje SMSa:
  • z informacją, że został umówiony w wybranej przez siebie dacie i godzinie
lub
  • propozycją innych terminów
Easy Waxing odpowiada zawsze na takie zgłoszenie internetowe - wcześniej czy później, ale ZAWSZE klient otrzyma jakąś odpowiedź.
Jak widać, nie trzeba mega skomplikowanego mechanizmu pozwalającego na rezerwację wizyt on-line w Salonach Kosmetycznych ;)

INFORMACJE O SALONIE

Na stronie internetowej nie powinno zabraknąć informacji o Salonie Kosmetycznym. Warto zamieścić dość zwięzły opis salonu, przedstawić jego misję, personel. Tu nie ma miejsca na skromności! Jeśli mamy, to chwalmy się certyfikatami, ukończonymi kursami i nagrodami. Poinformujmy również naszych potencjalnych klientów o sposobie utrzymywania higieny w Salonie - czy wszystkie narzędzia są jednorazowe, jeśli nie to w jaki sposób je dezynfekujemy, czy płynami czy autoklawem. 

PROMOCJE i OKAZJE

W czasach kryzysu, każdy z nasz szuka oszczędności. Zachęćmy więc klientów częstymi promocjami. Średnio nowe promocje powinny się pojawiać raz na miesiąc lub półtora. Najlepiej umieszczać je w widocznym miejscu, np. na głównej stronie Salonu. Niech będą to promocje przemyślane - czyli nie proponujmy klientom zabiegów z kwasami na twarz w środku lata kiedy po kwasach musimy unikać słońca, albo depilacje całego ciała zimą, gdy większość naszego ciała jest zakryta.
Unikajmy czegoś takiego jak "promocji stałych". Posłużę się tutaj przykładem jaki ostatnio zauważyłam: stała promocja na przedłużanie i zagęszczanie rzęs. Zabieg został wyceniony na 299 zł i został określony jako promocja stała. Czyli bez względu na to kiedy i jaki klient przyjdzie otrzyma taką promocję. A więc promocja bez sensu! Bo nie jest to promocja, tylko stała cena! Jeśli już chcemy robić promocję to niech będzie ona trwała określony czas, a ponadto stosunkowo krótko. Osobiście uważam, że promocje trwające dłuższej jak miesiąc są nieskuteczne i nie zachęcające klienta do szybkiej decyzji czy z niej skorzystać.
Podsumowując,
Strona internetowa to niezbędne narzędzie dla Salonu Kosmetycznego. Klient dzięki niej ma szansę w wygodny sposób poznać personel, dowiedzieć się o jego kwalifikacjach oraz o zwyczajach panujących w Gabinecie. Wie czego może się spodziewać podczas zabiegów kosmetycznych, jak długo trwają oraz jaki jest koszt takich przyjemności. Zachęćmy go częstymi i atrakcyjnymi promocjami w naszym Salonie Kosmetycznym. Miłym dodatkiem jest również zamieszczenie zdjęć prezentujących salon oraz gabinet zabiegowy. Informacje o stosowanych kosmetykach dodatkowo wzbogacają wartość strony Salonu Kosmetycznego.

0 komentarze:

Prześlij komentarz