sobota, 3 maja 2014

Rytuał piwny w Hotelu Niemcza SPA ***

Pozostając w temacie naszego ostatniego pobytu w Hotelu Niemcza SPA *** nie sposób zapomnieć o najciekawszej atrakcji podczas naszego pobytu w tym miejscu. W cenie naszego wyjazdu był również rytuał piwny, który swój przebieg miał w saunie fińskiej. Wahałam się czy powinnam z niego korzystać ze względu na swoją naczynkową cerę i panujące w saunie fińskiej wysokie temperatury, ale ciekawość rytuału była silniejsza!

W Hotelu Niemcza SPA *** są dwie sauny fińskie usytuowane obok siebie tuż koło jacuzzi i basenu. Takie umiejscowienie było niefortunne, gdyż bawiące się w basenie i jacuzzi dzieci chcąc nie chcąc mogły mieć kontakt z golizną dorosłych. Ale hotel zdecydował się temu zapobiegać i... dowiedzieliśmy od innego gościa hotelu, że przebywanie nago w saunach w Hotelu Niemcza SPA *** było zabronione, na co poprzedniego dnia personel zwrócił mu uwagę. Z saun należało korzystać w kostiumach kąpielowych! 
W tej chwili pozwolę sobie nie skomentować jak bardzo nieodpowiednie i nieodpowiedzialne jest korzystanie z sauny w kostiumie kąpielowym i dodam tylko, że dla własnego zdrowia i bezpieczeństwa zlekceważyłam ten zakaz i na rytuał saunowy udałam się nago owinięta ręcznikiem (podobnie mój mężczyzna). Aby jednak dzieci nie gorszyć w ręcznikach pozostaliśmy do końca (z wyjątkiem chwili brania prysznica).

Rytuał piwny przebiegał jednocześnie w dwóch saunach z udziałem 12 osób (po maksymalnie 6 osób w jednej saunie). W każdej z nich rytuał przeprowadzał tzw. SAUNA-MISTRZ. W mojej był to mężczyzna, a w drugiej kobieta. Temperatura w saunie była trudniejsza dla mnie do wytrzymania jak podejrzewałam. Na szczęście nie tylko mnie było ciężko wytrzymywać, ale również pozostałym kobietom i sauna-mistrz rewelacyjnie nas zagadywał, aby dodać otuchy żebyśmy dały radę dotrwać do końca. Do tej pory jednak wystrzegałam się saun fińskich i korzystałam w z wyłącznie tych nagrzewanych do max. 60 stopni, dlatego przebywanie w temperaturze 90-100 stopni było dla mnie ogromnym wyzwaniem.

Na początku rytuał rozpoczynał się od peelingu ciała. Sauna-mistrz poczęstował nas wszystkich drobnoziarnistą solą, którą mieliśmy wypeelinigować sobie całe ciało z pominięciem twarzy w chwili, gdy zaczniemy się pocić. W ręczniku było to całkiem trudne do wykonania, ale ponieważ najbardziej zależało mi na peelingu nóg nie miałam z tym najmniejszego problemu. Sól po pewnym czasie całkowicie się rozpuściła i po 15 min należało wyjść z sauny i udać się pod zimny prysznic lub kubeł z zimną wodą. 

Kubeł był zawieszony pod sufitem i wystarczyło pociągnąć mocniej za sznur, aby cała jego zawartość rewelacyjnie schłodziła nasze ciało. Niestety do dyspozycji był tylko 1 prysznic i 1 kubełek na 12 osób odbywających rytuał, co zrodziło naturalnie kolejkę. W okolicy prysznica i kubła nie było również żadnego wieszaka, gdzie można byłoby odwiesić ręcznik i niestety chłodziłam się pod prysznicem nago trzymając w jednej dłoni na wyciągniętej ręce swój ręcznik. Mogłam oczywiście pozostać w ręczniku i wziąć prysznic mając go na sobie - tak jak zrobiły to inne kobiety będące w takiej samej sytuacji co ja... Jednak wolałam resztę seansu spędzić siedząc w suchym, a nie mokrym ręczniku.

Po zimnym prysznicu mieliśmy odpocząć 15 min na leżakach. Dla nas nie było to kłopotem, gdyż "zarezerwowaliśmy" leżaki swoimi rzeczami, ale niestety inni uczestnicy nie mieli tyle szczęścia. Większość leżaków była okupowana przez pozostałych gości hotelowych, którzy nie brali udziału w rytuale.

Odpoczynek się skończył i zgodnie z zaleceniami wróciliśmy do sauny. Tym razem czekało tam na nas mocno schłodzone piwo bezalkoholowe w butelkach. Każdy z uczestników mógł skosztować zimnego piwa i po nacierać się kostkami lodu, co było niezwykle przyjemne ale i krótkie, ze względu na mega wysoką temperaturę. Kostki topiły się błyskawicznie, a szklane butelki piwa po paru minutach zostało nam odebrane ze względów bezpieczeństwa. Kolejną atrakcją było "podgrzewanie atmosfery". Sauna-mistrz skropił kamienie olejkiem eterycznym i w całej saunie rozprzestrzenił się zapach jodły i sosen. Zapach nieziemsko cudowny! Po chwili dodatkowo specjalnym wachlarzem ciepło zostało przeniesione znad kamieni prosto na uczestników rytuału. Dla mnie było to bardzo trudne do wytrzymania, bo buchy wachlowanego powietrza były naprawdę gorące. Zaczęło się robić duszno, ale jednocześnie Sauna-mistrz posypał kamienie mentolem, który ułatwił nam oddychanie i jednocześnie zapewnił nowe wrażenia zapachowe. 

W takiej atmosferze minęło nam kolejne 15 min saunowania, które zakończyliśmy już pod kubłem zimnej wody i odpoczynkiem na leżaczkach.

Doświadczenie niezwykle ciekawe i godne polecenia dla osób wytrwałych :)
Gdyby moja tolerancja na ciepło był wyższa z pewnością chodziłabym regularnie na takie rytuały, które są znacznie ciekawsze od klasycznego saunowania. Sam w sobie rytuał piwny w Hotelu Niemcza SPA *** jest bardzo ciekawy i interesujący, natomiast wymaga poprawy jego organizacja. 
W czasie jego odbywania strefa SPA powinna być zamknięta dla innych gości hotelu, tak aby każdy uczestnik mógł spokojnie skorzystać z leżaka i czuć się swobodnie ze swoją nagością, bez obawy napotkania dziecka. Również warto byłoby rozważyć większą liczbę pryszniców w okolicy saun.    

Pobyt w saunach w Hotelu Niemcza SPA *** uświadomił mnie również jak ogromna jest niewiedza uczestników co do prawidłowego korzystania oraz panującego savoir vivre w saunach. W najbliższym czasie możecie się spodziewać postów przedstawiających zasady bezpiecznego i prawidłowego korzystania z saun.

Podsumowanie rytuału piwnego w Hotelu Niemcza SPA ***:
Strona hotelu: http://hotelniemcza.pl

Jakość usługi:
W porządku! Prawdopodobnie skuszę się ponownie!
Komfort klienta: 
Kiepsko! Nie zapewniono mi intymności i wygody!
Higiena:

W porządku! Zabieg wykonany w higienicznych warunkach!

1 komentarz:

  1. To bardzo fajnie ,że skusiłaś się na fińską saunę ; ) Pewnie przepięknie było : )
    Widze,że zadowolona z wyjazdy jesteś ; )
    Zapraszam dzisiaj na live z blogerkami który odbędzie się o godzinie 19:00 . Link : https://www.youtube.com/watch?v=ujYdA74Bcbg : ) Serdecznie Zapraszam : )

    http://spelniaj-swoje-marzenia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń