sobota, 13 grudnia 2014

Strona internetowa salonu kosmetycznego - co zrobić, aby zrobić sobie antyreklamę?

Jeżeli Twój salon kosmetyczny nie posiada strony internetowej możesz być pewny, że na 100% nie odwiedzę Twojego gabinetu :) Nie ważne, że posiada wpis z adresem i telefonem w spisach firm - nie ma własnej strony internetowej, to dla mnie nie istniejesz. Koszt stworzenia i utrzymania prostej oraz schludnej strony internetowej jest niewielki, a siła reklamy jaką za sobą niesie jest bezcenna. 

Przykład eleganckiej i gustownej strony salonu kosmetycznego
źródło: lewandowicz.net
Ani ja, ani potencjalni klienci nie będziemy ryzykować własnym zdrowiem odwiedzenia nowego miejsca, którego nie możemy choćby troszkę poznać. Podobnie nie będziemy dzwonić tylko po to, aby zapytać w jakiej cenie jest manicure czy depilacja. Również nie będziemy sięgali po telefon, aby zapytać o obecne promocje. Taki telefon to czas, a czas to pieniądz. Znacznie szybciej i łatwiej jest pozyskać takie informacje w 30 sekund wchodząc na Twoją stronę internetową. Ale jak to zrobić jak jej nie masz? Nie ma - to nie sprawdzam, nie odwiedzam i nie zostaję Twoim klientem.

Jeżeli zdecydowałeś się zainwestować w stronę internetową to błagam Cię! Bądź oryginalny i na Boga nie kopiuj treści ze stron konkurencji! Myślisz, że tego nie widać? Że ciężko jest wykryć? Sprawa jest banalna prosta, a wstyd jakiego możesz się nabawić ogromny. Nie wspomnę, że w takiej sytuacji w moich oczach i oczach innych klientów wychodzisz na partacza i oszusta. Naprawdę nie umiesz samodzielnie sklecić parę zdań o sobie? Naprawdę musisz kopiować takie informacje ze stron konkurencji?! 
Takie akcje potępiam, a moja noga u Ciebie na pewno nie postanie! 

Ok. Teksty samodzielnie przygotowane i jesteś gotowy do przygotowania własnej strony. Chcesz być postrzegany jako miejsce profesjonalne? Jeśli tak, to nie idź w darmowe rozwiązania. Nie bierz darmowego szablonu znalezionego w czeluściach internetu. Powierz to zadanie profesjonaliście. Mnóstwo firm za niewielkie pieniądze przygotuje Ci stronkę, której nie będziesz się wstydził, a przygotowana raz a dobrze zmniejszy Twoje wydatki w przyszłości. 

Poproś o wykonanie strony w systemie CMS (ang. Content Management System), czyli systemie zarządzania treścią. Dzięki niemu, osoby bez wiedzy technicznej będą mogły samodzielnie, niczym w Wordzie, modyfikować treści umieszczone na stronie. Wystarczy się zalogować w odpowiednie miejsce, zmienić tekst i zatwierdzić. W tej sposób mamy zawsze aktualne ceny i informacje.

Jeśli jesteśmy już przy informacjach na stronie dbaj o to, aby zawsze były aktualne. Nie pozwól, aby w kwietniu widniała jako ostatnia informacja o promocjach ze stycznia. Podobnie nie zapominaj o aktualizacji cenników, aby nie zaskoczyć klienta np. wyższą ceną (jeżeli niższą to pół biedy).

Daruj sobie muzyczkę w tle strony. Częściej pełni funkcję "wkurzacza" jak umilacza wizyty. Podobnie klienci nie lubią wyskakujących nagle okienek typu pop-up. Automatycznie to wyłączamy bez czytania. 

Poniżej znajdziesz kilka anty-przykładów stron internetowych gabinetów kosmetycznych, które wymagają natychmiastowej profesjonalnej interwencji (kolejność przypadkowa):
  1. http://www.la-femme.pl/
  2. http://www.mstudio.wroclaw.pl
  3. http://www.bluesea.pl/
  4. http://www.beautyclinic.kosm.pl
  5. http://www.willa-parkowa.com.pl/
  6. http://komfortazja.pl/
  7. http://www.gabinet-trychologii.eu/
  8. http://www.uroda-kozanow.pl/
  9. http://www.wyspapiekna.pl/
  10. http://www.viola.wroc.pl/

Strona internetowa to Twoja wizytówka. Jest to najczęściej pierwsze miejsce, na które trafiamy zanim odwiedzimy Twój gabinet. Nie pozwól nam zniechęcić się do Ciebie już na samym starcie. 

Jeżeli wciąż nie wiesz jak powinna wyglądać Twoja strona internetowa odwiedź jedną z poniższych wzorowych stron internetowych salonów kosmetycznych (kolejność przypadkowa):
  1. http://www.dermacare.pl/
  2. http://www.studioessenza.pl/
  3. http://www.new-derm.pl/
  4. http://lucynazakrzewska.pl/
  5. http://www.gabinetkosmetycznyefekt.com.pl/
  6. http://www.coco-time.pl/
  7. http://www.beauty92.com.pl/
  8. http://www.glamea.pl/
  9. http://www.annvinci.eu/
  10. http://kodistudiourody.com.pl/

Moi drodzy Czytelnicy, czy Wy zwracacie uwagę na strony internetowe swoich salonów kosmetycznych?

Vera

4 komentarze:

  1. Tak, zawsze. Najpierw szukam w necie a potem na podstawie strony decyduję gdzie się udać :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Hah, niezłe! I te ruchome teksty oraz gify na stronkach. Ach te lata 90-te! Przypominają mi się moje początki z HTMLem i 'webdesignem' :)) A do salonów jak już chcę isć, to raczej z polecenia. Nie mieszkam w dużym mieście żebym miała za duży wybór :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Masz rację Patrycjo :) Lata 90te jak nic :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Strona Bluesea to jakaś masakra, czuję się jakbym się cofnęła w czasie do lat 90 ;))

    OdpowiedzUsuń