środa, 6 lutego 2013

Rozmowy intymne - Zapowiedź

Codziennie dbamy o nasze włosy, twarz, ciało i paznokcie. Chcemy prezentować się pięknie na zewnątrz, niestety często zapominając o tym co tak naprawdę jest najpiękniejsze - o naszym życiu. I tutaj pojawia się pytanie ile razy zadbałyśmy o nasze zdrowie, aby nasze życie było długie i piękne? Jak często i jak dokładnie należy o nie dbać, abyśmy nie straciły najpiękniejszych chwil naszego życia? Od dzisiaj chcę Wam przybliżyć tematy bardzo ważne, o których każda kobieta wiedzieć powinna bez względu na wiek.

Jest mnóstwo kampanii społecznych zachęcających do różnych aktywności, np. pomocy biednym dzieciom, pomocy schroniskom, pomocy w ochronie środowiska itd. Wszystko jest naprawdę bardzo szlachetne i warto dać coś od siebie w każdym z tych tematów, ale są pewne akcje w których my - jako Kobiety czy chcemy czy nie, ale bierzemy czynny udział. To my - wszystkie jak jeden mąż - jesteśmy w pewnych obszarach dotknięte "problemem". Każda z nas znajduje się gronie Kobiet narażonych na choroby nowotworowe szyjki macicy, jajnika, piersi czy sutka. Jedne z nas mniej, drugie bardziej - ale każda, bez wyjątku. Każda z tych chorób jest CAŁKOWICIE uleczalna, ale pod jednym warunkiem - że zostanie wcześnie wykryta.

Chciałabym swoje najbliższe posty poświęcić właśnie tym bardzo ważnym kwestiom. Dzięki swojej świadomości wiele Kobiet uniknęło śmierci (wśród nich są moje dwie babcie i mama), ale również nie zabrakło smutnych i tragicznych historii, które dotknęły moje koleżanki i ich rodziny. Dlatego koniec z tym! Kobiety muszą wiedzieć jak się uchronić przed chorobami i cieszyć długim życiem! Nie możemy się bać! Chcę przybliżyć Wam jak wyglądają badania profilaktyczne, co dają? jak wyglądają? czy są bolesne? gdzie zasięgnąć pomocy i porady? które firmy wspierają akcje społeczne i w jaki sposób? kto ze znanych osób dołączył do kampanii walki z nowotworami kobiet?

O tym będę moje najbliższe posty. Będę starała się Was zachęcić do badań i walki o Wasze życia! Cytując jedno z haseł kampanii: "Piękna, bo zdrowa!"
Vera

11 komentarzy:

  1. Genialny pomysł. Warto zadbać o wzrost świadomości zdrowotnej. Tego nigdy za wiele!

    OdpowiedzUsuń
  2. Poruszyłaś bardzo ważny temat. Jestem młoda, ale zdrowie nie zawsze mi dopisywało. Chętnie dowiem się jakie badania powinnam robić, jaka profilaktyka powinna być mi znana i czego oczekiwać od kompetentnego lekarza.

    Btw kardiolog pomyliła się na recepcie i gdyby nie reakcja farmaceutki oraz mojej interwencji brałabym dwukrotnie większą dawkę niż powinnam. Super - nawet prywatnym lekarzom nie można ufać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak to prawda. Trzeba uważać i kontrolować lekarzy - to też są ludzie i też mogą się pomylić. Prawdą również jest to, że to, że lekarz przyjmuje prywatnie to wcale nie oznacza, że jest lepiej wykształcony.

      Usuń
  3. swietnie to wymyslilas, bede na pewno podczytywac:)

    OdpowiedzUsuń
  4. świetny pomysł i do tego dosyć oryginalny w sferze blogowej. Chętnie poczytam, takie uświadamianie to naprawdę ważna sprawa

    OdpowiedzUsuń
  5. chętnie przeczytam w takim razie kolejne posty. Temat jest ważny! Regularne badania nie zajmują dużo czasu, szkoda że wiele kobiet ich nie robi.

    OdpowiedzUsuń
  6. Sama uważam, że powinnyśmy się badać i dbać o zdrowie...ale ja nic w tym kierunku nie robię :( muszę to zmienić :(

    OdpowiedzUsuń
  7. Od zawsze miałam brązowe, potem chciałam odmiany i przeszłam na blond, który miałam 3 lata. Teraz od września znów mam ciemne :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Fajnie, że w blogsferze pojawiają się takie posty jak ten :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Dziewczyny badajcie sie bo to naprawde wazne-uwierzcie mi nikt z was nie chce uslyszec "Pani ma raka". Tak bylo wlasnie w moim przypadku i to nie jest nic przyjemnego...

    OdpowiedzUsuń